Onze werkwijze

Een schilderklus, hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Wat gebeurt er nadat je een offerte hebt aangevraagd? Wat kun je verwachten? Lees hieronder verder over onze werkwijze.

werkflow schilder

Offerte aanvragen

Heb je een grote of kleine schildersklus? Op onze website vraag je via het formulier vrijblijvend een offerte aan. Wij zorgen dan dat we snel aan de slag gaan: binnen 48 uur wordt je aanvraag behandeld! Een offerte aanvragen per telefoon of e-mail is uiteraard ook mogelijk.

Op afspraak

Na aanvraag van je offerte plannen we een afspraak met je in. Tijdens deze afspraak bespreken je wensen. Bijvoorbeeld wat betreft specialistische werkzaamheden zoals latex spuiten of stucwerk. Ook voeren we een kundige inspectie op houtrot uit. Voor deze afspraak geldt: hoe meer toegang je ons kunt verlenen en hoe meer we kunnen zien, hoe gedetailleerd we onze offerte kunnen maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toegang tot achtertuinen, kelders en portieken. Zo krijgen we een goed overzicht van wat er allemaal moet gebeuren!

Offerte maken

Na de afspraak gaan we voor je aan de slag met het maken van de offerte. We nodigen op dat moment de derde partijen uit, indien die nodig zijn, en communiceren deze afspraken met je. Voor die afspraken is niet altijd toegang tot het gehele gebouw nodig. Een derde partij kan bijvoorbeeld timmerman zijn of de steigerbouwer die maten moet opnemen.

Definitieve offerte

Met al deze informatie stellen wij onze gedetailleerde en heldere offerte op. We sturen je de offerte op en je kan deze rustig bekijken. Wij staan voor je klaar om de offerte waar nodig toe te lichten en je vragen te beantwoorden. Via ons online systeem kun je de offerte inzien en goedkeuren.

Planning

Na goedkeuring van de offerte, nemen we onze planning met je door. Zo kan deze eventueel worden doorgesproken binnen het bestuur van een vve. Keur je deze goed? Dan plannen we de derde partijen in en regelen we de benodigde vergunningen. We vragen je dan een aanbetaling te doen van 40% van het totaal geoffreerde bedrag.

Het bespreken van de details

Tussentijds stemmen we samen de details af. We kunnen bijvoorbeeld langskomen om kleuradvies te geven of te kijken welke kleuren het beste matchen met de omgeving. We bekijken of je gebruik wil maken van onze service van een mobiel toilet. Op dit punt nemen we ook de tijd om stroom en water toegang te regelen.

Aan de slag

En dan gaan we voor je aan de slag! We stellen de voorman aan je voor en starten de klus op. Tijdens het proces blijven we natuurlijk altijd bereikbaar en zal het contact tussen ons en de voorman intensiever zijn. We ontvangen dagelijkse updates van onze teams zodat we alles goed kunnen monitoren. De communicatie met de bewoners, omwonenden en andere partijen die betrokken zijn bij de klus stemmen we helder af.

Oplevering en garantie

Om de puntjes op de i te zetten, lopen we na de klus het resultaat samen na. We bekijken of alles naar wens is en waar we nog dingen kunnen aanpassen of verbeteren. Bij volledige tevredenheid sturen we je de eindfactuur en een link naar een evaluatieformulier. We staan altijd open voor reviews en feedback. Op je schilderwerk ontvang je 5 jaar aflopende garantie. Indien gewenst leveren we je er een garantiecertificaat bij. In de garantieperiode kun je altijd contact met ons opnemen als je denkt dat er iets mis is.